تامین 636 میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بانک مرکزی اعلام کرد که در سال گذشته برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبلش برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در 34 روز گذشته از مرز 636 میلیون دلار گذشت.

به گزارش وایتال، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال 1401 حدود سه میلیارد و 400 میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند 1402 به بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال 1402 بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت 1403) نیز بیش از سه میلیارد و 143 میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و 854 میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ 41 هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با 636 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ 561 میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و 75 میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

پایان خبر وایتال 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تامین 636 میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تامین 636 میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو"، کلیک کنید.