حماسه های اقلیمی جز مفاخر سرخس هستند – خبرگزاری وایتال | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وایتال، سید علیرضا مهرداد شامگاه یکشنبه در نشست افتتاحیه بیستمین نمایشگاه کتاب سرخس اظهار کرد: کتاب بر فضای مجازی برتری دارد.

نویسنده دفاع مقدس به اثر بخشی و جایگاه کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب زمانی می تواند از جذابیت فضای مجازی برخوردار باشد که دارای سه عنصر تصویر، صدا و حرکت باشد.

وی ابراز کرد: اثر حماسی چند شاخصه دارد؛ از قهرمان اثر حماسی باید عمل قهرمانانه سر بزند عملی که دیگران از عمل آن عاجز هستند و انسان های منحصر به فردی پیدا می شوند و دست به عمل قهرمانانه می زنند و نیز نفع عمل قهرمان نه به نفع خود بلکه باید به نفع مردم باشد.

مهرداد بیان کرد: افرادی چون حاج قاسم سلیمانی، رییس علی دلواری، شهید حسین فهمیده و رستم و میرزا کوچک خان جز حماسه های ملی هستند.

نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه حماسه های اقلیمی جز مفاخر سرخس هستند، افزود: حماسه هایی در یک اقلیم و بومی مانند سرخس اتفاق می افتد و نسل جدید خبر ندارد. فردی که می تواند آن را تبدیل به حماسه ملی می کند کسی نیست جز نویسنده. او با حمایت های مجموعه فرهنگی چون پالایشگاه شهید هاشمی نژاد پژوهش می کند و یافته ها را به حماسه تبدیل می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حماسه های اقلیمی جز مفاخر سرخس هستند – خبرگزاری وایتال | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حماسه های اقلیمی جز مفاخر سرخس هستند – خبرگزاری وایتال | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.